A cég nem tervez sem megállni a növekedésben, sem pedig az innovációban. A most februárban megszerzett információbiztonsági bizonyítványával és több mint 57 millió felhasználójával jelentős versenyelőnyre tehet szert még az idén. 2020-as évi bevétele 1,4 milliárd dollár.

A Tinder egy geo-szociális kapcsolatokon alapuló online randi-alkalmazás, ami úgynevezett „névtelen jobbra-balra húzásokkal” jelzi, hogy a felhasználónak tetszik, vagy nem tetszik az adott profil, azok fényképei, és egy rövid leírás alapján. Amint mindkét profilnál megtörténik a „jobbra-húzás” a két profil kapcsolatba kerül egymással, és elkezdődhet a beszélgetés.

Most februárban a cég az iparágban elsőként megszerezte az ISMS adatbiztonsági rendszerére a nemzetközi bizonyítványt, ami az ISO/IEC 27001:2013-as Standardoknak megfelel mind az európai, mind pedig a brit követelményeknek, így egy biztosabb és védettebb applikációvá vált, mint társai, ahol biztonságban vannak a felhasználók adatai.  Ezzel a befektetési hajlandóság is jelentősen megnövekedhet a cég irányába.

A Tinder alkalmazást a Match-Group nevű vállalkozói alap hozta létre még 2012-ben. Saun Rad-et, az applikáció ötletgazdáját egy Hatch Labs nevű inkubátorcég bérelte fel mint általános menedzser a „Cardify” nevű névjegykártya vállalkozásához. Rad Joe Munoz-zal egy hackaton versenyre jöttek elő a Tinder ötletével, amit akkor még MatchBox-nak hívtak 2012 februárjában. Ötletük lényege az volt, hogy nem számít ki vagy, egy vakrandin jobban érzed magad, ha olyan emberrel találkozol, akit már ismersz valamilyen szinten.

Ezután csatlakozott a céghez Chris Gulczynski is mint vezető designer, aki a mostani Tinder logo-ját tervezte, és később még CEO is lett belőle.

Az eredeti alkalmazásuk, a „Cardify” az Apple „App Store”-jába lévő átfutási ideje alatt kezdett el a cég igazán a MatchBox-al komolyabban foglalkozni. 2012 Augusztusában át is nevezték az applikációt Tinder-re, hogy a név jobban passzoljon a logohoz. Rad régi barátját Justin Mateen-t is bevonta a cég marketing osztályára.

A Tinder tesztelését végül abban az évben több kollégium kampuszán is elindították, az alkalmazás gyorsan terjedt, és 2013-ban megnyerte a TechCrunch  „Crunchie Award”-ját mint a „Legjobb Startup 2013-ban”. Ekkor a cég egyéb vállalkozásait (pl: Cardify) megszüntette.

Később Manteen-ből CEO lett, és a nővére lett a szociális média menedzser, azonban hamarosan elhagyta a céget, és 2014 áprilisában szexuális zaklatás és diszkrimináció miatt eljárást indított a Tinder ellen. Végül a már 2009 óra futó Badoo CEO-ja talált rá, és együtt létrehozták a szintén közismert „Bumble” nevű randi-applikációt. 

Hasonlítsuk össze a Tindert legismertebb riválisaival „Bumble”-el (Bumble Trading Limited) és a Badoo-val (Badoo Corporate):

 

Tinder

Badoo

Bumble

Felhasználók:

57 millió

22 millió

55 millió

Bevétel (2020)

$1.4 milliárd

$240 millió

$1 milliárd

Pézügyi érték (2020)

$10 milliárd

$8 milliárd

$13 milliárd

Részvény értéke

$152,51

Nincs piacra vezetve

$67,87

https://www.businessofapps.com/data/
https://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2021/02/11/bumbles-ipo-is-priced-for-perfection/?sh=46c8708574ef
Az adatok 2021.márcuis 19-ére érvényesek

A számokból lehet látni, hogy a Tinder piacvezető szerepét erősen veszélyezteti a Bumble rivális társasága. Az utóbbi pár évben erősen kapaszkodott fel a cég, és mára közel azonos szinten van népszerűségében. A Tindernek nagyon keményen kell harcolnia, hogy megtartsa pozícióját, és minden erőforrást felhasznál, hogy ez megtörténjen. A jelenlegi stratégia a biztonság és az ellenőrizhetőség felé irányul, hogy így nyerje el a felhasználók és az invesztorok teljes bizalmát.

Maga a Tinder, és anya-cége, a Match Group többször váltott CEO-t az évek során, 2015-ben Rad-et helyettesítették Chris Payne-nel, volt Microsoft és EBay képviselővel, majd ugyanabban az évben újra Rad lett a CEO.
Végül aztán 2016 decemberében végleg otthagyta a pozíciót és Greg Blatt-ra hagyta a tisztséget. A Tinder jelenlegi CEO-ja a 2020. július 27-én beiktatott Jim Lanzone lett.

A Match Group versenyelőnyét eddig partnereinek felvásárlásával, és a folyamatos innovációval tudta fenntartani. Business modellje az ingyenes használatra épül, ami viszont nem korlátlan, és jelentős határokkal rendelkezik. 2015-ben bevezették a Tinder Plus szolgáltatást, és a „SuperLike” funkciót. Ez egy havi fizetéses tagsági szolgáltatás, ami jelentős bónuszokat kínál az alapvető szolgáltatáshoz. 2016-ban a „Boost” funkciót vezették be, ami jobb láthatóságot biztosított a felhasználóknak környezetükben 30 percen keresztül, ami a felmérések szerint a tízszeresére növeli a felhasználók esélyeit a pár találásban.

2017 szeptemberében bevezették a Tinder Online funkciót, amiből már böngészőben is meg lehetett nyitni az alkalmazást, és júniusban elindították az eddigi legprofitálóbb funkciót: a „Tinder Gold”-ot. Ez egy kizárólagos tagsági exkluzív csomag volt, csak Tinder Plus felhasználóknak, akiknek még többet kellett fizetni még különlegesebb funkciókért: Tinder útlevél, visszapörgetés, végtelen kedvelés, havi 1 ingyenes „Boost” és még egyebek. Augusztusban bejelentették terveiket egy még ennél is exkluzívabb funkció kialakítására: A „Tinder Platinum” csomagra.

2018. augusztus 6-ára a Tinder elérte a 3,7 millió fizető feliratkozót, 2019-re meg már több mint 5,2 millióan lettek. Ebben az évben lett az applikáció a legtöbbet kereső alkalmazás a piacon, leelőzve az addig trónuson lévő Netflix streaming-szolgáltatót.

2020 januárjában egy Panic Button funkciót is létrehoztak, reagálva az addig bejelentett sérelmekre. A koronavírus járványra válaszolva 2020 márciusában időlegesen ingyenessé tették az útlevél funkciót, ezzel is több érdeklődőt bevonzva az előfizetők piacára.

Mióta a Tinder-t a tőkepiacra vezették a Match Group helyzete csak javulni látszott. 2021 január 13-áre elérve a 155-ös árfolyamot az előző évi júliusi 50-ről indulva. Az utóbbi 1 hónapban, hirtelen emelkedés és csökkenés történt a részvénypiacon, ami a Bumble tőzsdére való bevezetésének volt köszönhető.

Ez a drasztikus növekedés nemcsak a Tinder üzleti modelljének, vagy innovatív stratégiájának volt köszönhető, hanem többek között a még mindig tomboló koronavírus járványnak is.
 „Dramatikus változás történt az emberek randizási szokásaiban” - mondta a Match Group CEO-ja egy interjúban. „Az emberek így töltik el mindennapjaikat, és több ember jelent meg az alkalmazásban, mint valaha.”

Az első alkalmas feliratkozók száma szintén tömeges növekedésnek indult a koronavírus hatására. Először a bizonytalanság miatt nem akartak ilyesmire költeni az emberek, de ahogy jobban és jobban beleszoktak a helyzetbe, rohamosan megnövekedett a feliratkozók száma, ami ebben a tavaly nyári statisztikában tisztán látszódik:

https://www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/

A piacvezető Tinder-t is birtokló Match Group már több mint 45 különféle randi-alkalmazással és oldallal rendelkezik, mint például: Hine, Match, vagy az OKCupid. Egy Apptopia vezette kutatás szerint a piac több mint 60%-ával ők rendelkeznek. Így hát látjuk, hogy még ha a Bumble folytatja is nagyratörő előremenetelét, a Match Groupnak az se fog válságot okozni. Több mint 340 millió alkalommal töltötték le az alkalmazást 2012-es bevezetése óta.

A Tinder minden várakozás szerint rekordokat döntött a piacon belül a tavalyi évben, és bár versenytársai személyében új kihívásokkal néz szembe, nagy oka nincs az aggódásra.
Biztonsággal ki lehet jelenteni: a cég a koronavírus járvány miatti megváltozott viselkedési szokások egyik legnagyobb haszonélvezője.