Idáig, és közel 60 millió feliratkozóig vezetett az átlagos amerikai tinédzserként induló, ma 22 éves MrBeast youtube iránti rajongása, aki a videógyártásból szerzett ismertségét igyekszik jó célra használni. A teamtrees projekttel például a klímaváltozás ellen küzd 20 millió fa ültetésével, amiben aktív követőtábora és számos befolyásos ember is támogatja. Jimmy Donaldson, ismertebb nevén MrBeast, 1998 május 7-én látta meg a napvilágot az Észak Carolinai Greenville városában. 13 éves korában kezdett videókat feltölteni Youtube csatornájára. Profi felszerelés nélkül, a hálószobájában Iphone ötösén felvett vlog videóival akkoriban még nem sikerült feltörnie a videómegosztó platform algoritmusának titkait. Videói mindössze néhány nézőt kötöttek a kijelzők elé.

A lelkesedését a kezdeti sikertelenség nem törte meg, a következő néhány évben a trendeket meglovagolva építette a MrBeast nevet főleg Minecraft és Call of Duty gameplay videók felvételével és Youtube drámák kommentálásával. ”Egyedi” tartalmat egészen 2016-ig nem gyártott, amikor is elindította a Worst intros nevű videósorozatát, melyben a legszörnyűbb videós bemutatkozásokat figurázta ki.  A sorozat berobbant, a videókat rengetegen megnézték. 2016 nyarának végére MrBeast-nek egy stadionnyi feliratkozója volt, videóit pedig már többmillióan látták.

A hirtelen népszerűség ellenére a videómegosztótól a megtekintések után kapott összegből egyelőre csak aprópénzt keresett, amivel csak nagyon nehezen tudta finnanszírozni a csatorna működését. Jimmy Youtube karrierről szóló elképzeléseit ekkor még családja sem támogatta, és szerették volna, ha egyetemre megy. 2016 őszén Jimmy megkezdte egyetemi tanulmányait, de két hét után be is fejezte, mert kreatív tevékenységére szeretett volna fókuszálni.

 „Inkább leszek szegény, minthogy bármi mást csináljak a Youtubeon kívül” írta a twitteren egyetemi kalandjáról nyilatkozva. Innentől életét a Youtube algoritmus tanulmányozásának szentelte. Saját bevallása szerint ebben az időszakban napjait a kőkemény munka töltötte ki. Kitanulta a videókészítés alapjait, kapcsolatba lépett számos tartalomgyártóval és elemezte a platform működését. Így sikerült 2017 januárjában megtalálnia a világhírhez vezető formulát – azok számára, akik nem ismerik a youtube világát, furcsának tűnhet – egy 24 óra hosszú videóval, amiben a kamera előtt számol el százezerig. A mutatványt több, mint 20 millióan megnézték, azóta pedig alig néhány videója ért el kevesebb megtekintést.

A Greenville-i fiatal megtekintéseinek számát ugyan egyedülállónak tartják, hiszen például 2020-ban minden videóját több, mint 20 millió ember látta. Egy csatornát csak feliratkozóinak száma, illetve közössége tehet naggyá. MrBeast jelenleg a 16. legtöbb feliratkozóval rendelkező youtuber, de a rangsorban elért helyezése ellenére övé a youtube legaktívabb közössége, ezzel pedig ő a platform egyik legmeghatározóbb személyisége.

A titka az algoritmus legyőzésén kívül a befektetett pénzmennyiségben és cél-vezérelt felfogásban keresendő. MrBeast bevételeit visszaforgatja az új tartalmakba, a csatorna növekedésével arányosan növeli a videókra fordított összeget. A 40 millió feliratkozó ünneplése céljából készített videójára például több, mint 2 millió dollárt költött el saját bevallása szerint.

Videóit soha nem látott szintre akarja emelni, annak érdekében, hogy a társadalom számára hasznos terveit meg tudja valósítani. Céljait, mint például a környezetvédelem népszerűsítése, vagy a rászoruló személyek, szervezetek támogatása videóiban nyíltan vállalja, amivel meggyőzi a hallgatóságot, hogy érdemes munkásságát támogatni. A missziója és a folytonos újrabefektetés mára olyan szuperrajongó bázist épített Jimmy Donaldson mögé, amivel képes embertömegeket megmozgatni.

2019. október 25-én MrBeast meghirdette a TeamtTrees nevű akciót. A kezdeményezés lényege 20 millió darab fa ültetése volt világszerte. A projektet Jimmy közösségi támogatással, illetve az Arborday nevű szervezet segítségével tervezte megvalósítani. A terv szerint minden egyes dollárért egy-egy fát ültetnek valahol a világban. A projekt promótálásába több híres influencer is beszállt, akik különböző kunsztokkal próbálták meghozni a nézők kedvét az adományozáshoz. Volt, aki nyolc órán át élőben fákat ültetett a Minecraftban, ezzel 153 ezer dollárt hozott össze. Egy másik videós faültető aknavetőt épített az adományokért cserébe. A videósok együttesen körülbelül 650 millió feliratkozóval rendelkeztek, a saját csatornáikon kívül a TeamTrees weboldalán is lehetett adakozni. A gyűjtés számára húszmillió dolláros álomhatárt tűzött ki a csapat, de ennek már az első két nap után összegyűlt több, mint a negyede, mára pedig már több, mint 22 millió dollárnál áll a számláló.

Soha nem jött össze ennyi pénz ilyen rövid idő alatt egyetlen gyűjtésen sem a platform történelmében. Az adakozók nyilvános névsorában olyan neveket találhatunk, mint Elon Musk, vagy mint a Twitter alapító Jack Dorsey.

Az akció MrBeast szerint nem oldja meg a klímaválságot, hiszen az Arborday véleménye alapján hasonló méretű probléma megoldásához százszor nagyobb összefogás kellene. Mégis sikeresnek tartja, hiszen választ tud adni azoknak, akik szerint a Youtube tartalomgyártás a Z generáció betegsége, és ennek a közösségnek az aktivizmusa kimerül felháborodott twitter-üzenetek írásában. Sokak szerint bebizonyította, hogy a youtubeon is lehetséges egy közösséget mozgalommá alakítani, amivel világszintű változtatásokat lehet elérni.